Mancarea sanatoasa si copiii

Foto credit @ Mancarea sanatoasa si copiii

Parintii se straduiesc din greu sa ofere copiilor mese cat mai satioase si sanatoase, astfel incat micutii sa aiba “combustibil” pentru intreaga zi. Problema este ca asa numita “mancare sanatoasa” starneste, de multe ori, protestele micutilor. Pentru ei gustul dulciurilor si al snacks-urilor sunt suprema placere si, de aceea, educatia privind alimentatia sanatoasa ar trebui sa inceapa, fara exceptii, de la varste cat mai fragede.

Iar primul pas este, conform specialistilor in educatia copilului, implicarea activa a acestuia in tot ceea ce inseamna o masa sanatoasa: de la achizitionarea ingredientelor, pana la prepararea mancarii.

Astfel, fara prea mult efort, vom reusi sa insuflam copiilor placerea pentru o masa sanatoasa, fara sa trebuiasca sa-i alergam in jurul mesei sau sa negociem ore in sir pentru inca o bucatica de morcov sau, culmea senzatiilor tari, broccoli.

De fapt, copiilor le place mancarea sanatoasa. Insistenta cu care parintii ii indeamna pe acestia sa-si manance legumele, conduce la o reactie de respingere.

Dupa acest preambul, sa vedem care sunt cele mai indicate alimente pentru copii.

Laptele

Cu foarte putine exceptii, copiii adora laptele. Pe masura ce cresc, beau din ce in ce mai putin lapte, absolut firesc. Dupa ce implinesc doi ani, copiii ar trebui sa aiba macar o masa pe zi de lapte integral. Grasimea este necesara pentru dezvoltarea celulelor nervoase. Daca copilul dumneavoastra ia prea repede in greutate, puteti sa folositi laptele usor degresat.

Laptele este, de asemenea, o buna sursa de calciu ceea ce conduce la fortificarea sistemului osos al copilului. Continutul de biotina, magneziu, seleniu, roboflavone, acid pantotenic si numeroase vitamine precum vitaminele A, B12, D si K.

Consumul regulat de lapte conduce la dezvoltarea corecta a masei musculare.

Pentru copiii care nu beau lapte din diferite motive exista variantele vegetale: tofu, broccoli, fasole alba si anumite cereale.

Untul de arahide

Este minunat pentru copii si periculos pentru silueta adultilor. In alta ordine de idei, untul de arahide este foarte sanatos, bogat in proteine, vitaminele E si B3, folati, arginina, fier, zinc, magneziu, fibre dietetice si doze mari de antioxidanti.

Cel mai bun moment pentru introducerea untului de arahide in alimentatia copilului este dupa ce acesta a implinit 14 luni. Tineti cont de faptul ca untul de arahide este destul de gras si nu-l transformati in masa principala pentru copii, oricat de incantati ar fi de acesta.

Fructele si legumele

Fructele si legumele se bucura de o binemeritata reputatie de pastratori ai sanatatii organismului uman. Nu exista studiu pe piata care sa nu fi demonstrat ca o dieta bazata pe fructe si legume reduce riscurile aparitiei afectiunilor grave sau mortale.

Daca cel mic se incapataneaza sa arunce legumele din farfurie iar fructele sa le strecoare catelului din dotare, pe sub masa, iata cateva idei utile pentru a-i determina pe cei mici sa le manance cu pofta.

Legumele

1. Inlocuiti piureul din cartofi obisnuiti cu piure din cartofi dulci sau din dovleac. E mai dulce, iar copiii il vor adora.

2. Preparati pizza cu multe rosii, ardei gras, ciuperci, ananas, usturoi verde si spanac.

3. Pasati legumele in supa.

4. Preparati cartofi umpluti in coaja cu germeni de grau, usturoi verde, ciuperci si ardei gras.

5. Fiti creativi atunci cand serviti o salata. Cu cat va fi mai colorata, cu atat va fi mai apreciata si, in consecinta, consumata, de catre cei mici.

Fructele

1. Adaugati fructe in salata verde-incercati combinatii cu para, mar, struguri, mango, capsuni, migdale sau afine.

2. Adaugati o cana mica de afine sau banane rase in orice aluat pe care il preparati.

3. Amestecati fructele in smoothie-uri colorate si sanatoase.

Putina creativitate face minuni in stimularea apetitului copiilor pentru fructe si legume, iar de aceasta beneficiaza toata lumea. Parintii vor avea un copil care nu le scoate „peri albi” la fiecare masa, iar cel mic va fi un copil sanatos si energic.

Sursa: http://www.healthyfoodhouse.com/healthy-food-for-kids/#sthash.5OkPuAnF.dpuf